Sportkinesitherapie

• Zowel een startende sporter als een professionele sporter kunnen hier terecht voor een aangepaste behandeling. Bij sportkinesitherapie wordt de revalidatie aangepast in het teken van de sporter (sport, discipline, ervaring, leeftijd en hulpvraag).

Dry needling

• Bij dry needling wordt met behulp van een zeer dun naaldje de spier aangeprikt in een punt waar de therapeut de meeste spanning terugvindt. Op deze manier kan de spanning verminderen, de mobiliteit verbeteren en het functioneren op korte- en lange termijn verbeteren.

Manuele therapie

• Manuele therapie tracht functiestoornissen op vlak van gewrichten, spieren, ligamentaire banden en gewrichtskapsels te verbeteren met als doel de beweeglijkheid, spierfunctie en coördinatie te normaliseren.

Dit kan bereikt worden met zachte technieken of de zogenaamde manipulaties (korte krachtige bewegingen ter hoogte van het gewricht).

Taping

• Kinesiotape:
    Zorgt voor een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lymfeafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af en de pijn vermindert direct.

• Sporttape:
    Wordt preventief gebruikt maar ook ter ondersteuning van een optimale sporthervatting na een geschikte revalidatie.

Kinderkinesitherapie

• Psychomotorische problemen
  • Neurologische aandoeningen
  • Vertraagde motorische ontwikkeling
  • Orthopedische aandoeningen
  • Sportletsels
  • Ontwikkelingsstoornissen

Orthopedische revalidatie

• Revalidatie na een ongeval of een operatieve ingreep vereisen een geleidelijke en gecontroleerde opbouw om op die manier weer zo optimaal te kunnen functioneren in het dagelijks leven.